2 Nisan 2016 Cumartesi

İyi Bir Hayat


Sabahattin Gencal
“Niçin yazarız?” diye bir soru sorsak, inanın herkes ayrı ayrı bir neden gösterir. Başka deyişle bin bir nedenden ötürü yazı yazarız. Bu nedenlerin ortak paydalarını alarak nedenleri  zorunlu olarak azalttılar. Kimileri 3-5 neden sayar, kimileri 5-10
İnternet dünyasında bunları saymamıza gerek yok. Arayan bulur.
“Niçin okuruz?”sorusu için de, yukarıda yazılanları tekrarlayabiliriz.
 Bu konularda ayrıntıya girsem, ders vermiş gibi olurum ki bloglarda dersler çekilmez. Tam hatırlayamıyorum, 3-4 yıl önce genç bir okurum: “Bilgiyi, internetten de buluruz, sen duygu ve düşüncelerini bizimle paylaş.” demişti. Gerçekten çok güzel bir ders vermişti bana.
Bence yazarlara özgünlük kazandıran, şahsına özgü düşünceleri ve de taşan duygularıdır.
Benim duygularım, eşimi vefatından sonra, açık deyişle 24 Ocak 2016’dan sonra devamlı taşıyor. Bu duygu ortamında bloglara veda etmek istedim. Ama çocuklarım yazmamın iyi olabileceğini söylediler; ancak “Annemizle ilgili duygularını yazmaman şartıyla” cümlesini de eklediler.
En az benim kadar hassas olan çocuklarımın böyle bir şart koşmasını ilkin anlayamadım, daha doğrusu eksik anladım. “Düşündüm ki bizlerin duygularını da taşırma.”demek istiyorlar. Sonra sonra düşündüm ki çocuklarım benden çok daha bilgili, çok daha düşünceli, çünkü hüzünler ve elemler Allah’a arz edilir.
Şunu da eklemeden geçemeyeceğim: En son bir iki yazıma bloger arkadaşlar da yaptıkları yorumlar da “yazmaya devam” diyorlar. Hepsine teşekkür ederim. Bir arkadaşımız da “Her yazı bir mektuptur.” Başlıklı yazımıza yaptığı yorumda şöyle yazıyor:
“Sayın hocam. Klavyenin başına geçtiğiniz de aklınıza estiği gibi ve içinizden geldiği gibi yazın. Konudan konuya atlayabilirsiniz, hiç önemli değil.” (Recep Altun)
 Teşvik de bu kadar olur değil mi? Adeta “Al eline kalemi/Yaz aklına geleni “diyor. Recep Bey’den de sizlerden de Allah razı olsun.
35 yıl öğretmenlik yapmış biri olarak, ben oyalanacağım diye okuyucuların zamanını almayı da düşünemem. Onun için, yararlı olabilir düşüncesiyle bir alıntı yazalım:
Bundan sonrasını ise “İYİ HAYAT” kitabının yazarı Alex Rovira’ya bırakalım:

  • “Açtıysan kapat.
  • Yaktıysan söndür.
  • Kirlettiysen temizle.
  • Dağıttıysan topla.
  • Borçluysan öde.
  • Vaat ettiysen yerine getir.
  • Bilmiyorsan yorum yapma.
  • Yorum yaptıysan sorumluluğunu al.
  • Bozduysan onar.
  • Daha iyisini yapamayacaksan eleştirme.
  • Üzdüysen özür dile.
  • Şükredebiliyorsan et.
  • Nazik biri olabiliyorsan ol.
  • Sorumlu olabiliyorsan ol.
  • İyilik yapabiliyorsan –ki daima yapılabilir- yap.”  (Prof. Dr. Osman Müftüoğlu)
Rahmetli eşimle örnek hayat, mutlu bir hayat yaşadık. İnşallah bundan sonra da iyi bir hayatım olur.
Mutluluk dileklerimle sevgi ve saygılarımı sunarım.
Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli

6 yorum:

  1. Başınız sağ olsun, sabırlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Dostlar sağ olsun, Allah razı olsun.
      Hayırlı günler...

      Sil
  2. Sizin aklınıza esenlerden bile bizim çıkaracağımız büyük büyük dersler var, öyle değerli bir insansınız. İlgiyle ve saygıyla takip ediyorum efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve iltifatınız için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle...

      Sil
  3. Merhabalar Sabahattin Hocam.
    İnsanoğlu varlığını belirtmek için ya konuşur, ya da yazar. Kendini geliştirmek için de okur. Niçin yazarız konusuna gelince: Kişisel, toplumsal ve uğraşsal zorunluluklardan dolayı yazarız.

    Yukarıda paylaştığınız :"Bence yazarlara özgünlük kazandıran, şahsına özgü düşünceleri ve de taşan duygularıdır." tespitinize aynen katılıyorum sayın hocam.

    Sayın hocam, siz şimdi içinizden geldiği gibi, kaybettiğiniz eşiniz(Allah ona rahmet etsin, sizlere de sabır versin)ile ilgili tüm duygu ve düşüncelerinizi burada paylaşın, içinizi dökün ve rahatlayın. Eşinizi kaybetmeniz nedeniyle şimdi sizin ruhunuz büyük bir baskı altındadır. Ruhunuzu bu baskıdan kurtarmak için konuşun ve yazın. Bu sizi hem rahatlatacak ve hem de size iyi gelecektir. Bakın çocuklarınız da size böyle yapmanızı önermişler.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Yorumunuza katılıyorum. Ancak taşan duygularımı defterlere yazacağım.
      Çocuklarımın önerisi doğrultusunda arada bir de sitelerimde yazacağım; ama bu yazılarda taşmayan duygu ve düşüncelere yer vermeye çalışacağım yani kişisel durumumla ilgili olarak hiç kimsenin zamanını almamaya gayret göstereceğim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil