9 Mart 2016 Çarşamba

Ölüm bir ders, aynı zamanda bir sınavdır






Ölüm bir ders aynı zamanda bir sınavdır.

Ben ölüm konusunda birçok ders aldım; en büyük dersi de 24. 01. 2016’da aldım. Açık deyişle 52 yıl aynı yastığa baş koyduğumuz vefakâr, fedakâr, cefakâr olan; sevgi, saygı ve hoşgörüyle gönülleri kazanan sırdaşım, arkadaşım, her şeyim, sevgili eşim Nurhayat 24 ocak 2016’da vefat etti. Yeri Cennet olsun.

Eşini kaybeden her canlının, her insanın üzüldüğü gibi ben de üzüldüm; ama benim sarsıntım biraz daha büyük oldu.  Üzüntümü anlatamam; ancak kısaca değinmeye çalışayım:

Eşimle ben, birkaç seneden beri, her yemekten sonra birbirimizin elini tokalaşır gibi tutarak “Allah beni sensiz yapmasın.” diye dua ederdik. Eşim ölünce, geçirdiğim şokun etkisiyle “Allah senin dualarını kabul etti; benim duamı kabul etmedi.” deyiverdim. Sonra pişmandım, tövbe ettim. Haşa, biz kim oluyoruz ki Allah’a sitem edelim. Bundan böyle duamı şöyle yorumlamaya başladım: “Allah beni eşimin güzel hasletlerinden mahrum etmesin.

Eşim en büyük destekçimdi. Bu konuda bir iki örnekle yetineceğim:

Hastanede, beyin damarına pıhtı atılmışken, tansiyonu, ağrıları tavan yapmışken bile, o anda yanında olan küçük oğluma “Babanızın ilâcını sürün.”diyordu. Ölümle pençeleşen eşimin beni  ne derece düşündüğünü bundan daha iyi nasıl anlatabiliriz.

Öğretmen kardeşi,  öğretmen eşi, öğretmen annesi olan eşim fahri öğretmen gibiydi. Akşam kız sanat okulunda ve olgunlaşma enstitüsünde öğrendiklerini  arkadaşlarıyla ve genç kızlarla paylaşırdı. Öğretmenle iftihar ederdi.

Benim okur temsilcimdi. Bu cümleyi biraz açalım:

Ben öğretmen ve okul yöneticisi olarak çok yüksek tempoda çalışan biriydim. Emekli olunca boşluğa düştüm sanki. Beden ve beyin fonksiyonlarımda da azalmalar görülmeye başladı. İşte bu durumdayken beni yazmaya teşvik etti. Birkaç kitap yazdım; ama bastıramadım. Bu kez beni internet dünyasına soktu. 

Birçok site açtım. Sanki bir veya bir iki site yetmezmiş gibi birçok site açtım. Okullarda birçok sınıfa derse giriyordum ya, onun gibi olsun istedim. Bloglarda yazmaya teşvik etti beni. Yazılarımın ilk okuyucusu oldu, ilk yorumcusu, ilk eleştirmeni oldu. Yayınla dediklerini yayınladım. “Eeehh, yayınlayabilirsin.”dediklerini de yayınladım. Bu yayınların beyin için bir egzersiz olabileceği düşüncesindeydi…

Okuyucu temsilcim yok şimdi. Okuma  yazma isteğim de yok; gezme  gözlem yapma isteğim de…  Dünyayı yok sayabilir miyiz. Büyük oğlum da küçük oğlum da yeniden internet dünyasına girmemi istediler. Ancak ölüm temasını işlememi istemediler. Anneleriyle ilgili duygularımı yazmamı istemediler. Geçmişe değil, geleceğe ait duygu ve düşüncelerimi yazmamı istediler. Daima olumlu olmamı da…

Çocuklarımın isteği üzerine tekrar internet dünyasına “merhaba!”diyorum. Çocuklarım, bir yerde haklı. Yarım kalan bir çok sitem var. Yarım bırakmak hiç de doğru değil. Bir kere onları tamamlayacağım. Sonra birkaç sitede  arada bir yazmaya çalışacağım.

Onsuz yazmak da zor, hayat da zor.

Zorlukların üstesinden gelmek dileğiyle…

Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli






 BİZ (SANUR)
Sabahattin- Nurhayat

          






20 yorum:

  1. Başınız saolsun, nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  2. Başınız sağolsun. Allah rahmet eylesin, sizlere sabır versin.
    Neredeyse bir ömür beraber geçirmişsiniz. Dile kolay yıllar... Fakat hayat...
    Selamlar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  3. Merhabalar Sabahattin Hocam.
    Cenab-ı Allah'tan müstakbel eşinize rahmetiyle muamele eylemesini, acılarınızı hafifletmesini ve sizlere sabr-ı cemil ihsan eylemesini niyaz ederim.

    Toğrağı bol, mekanı cennet olsun inşAllah. Sur'a üfleninceye kadar rahat uyusun.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  4. Merhabalar Sayın Hocam.
    Ben de 15 Şubat 2016 Pazartesi günü teyzemin oğlunu (Kanserden) kaybettim. Ardından hem arkadaşım ve hem de dünürüm olan yakınımın beynine eşinizin ki gibi pıhtı gitti. Şu an da yaşıyor ama sol tarafı tutmuyor. Hastanede tedavisi devam ediyor ama, çok zor durumda, yaşamı boyunca yatalak kalma durumu var. Allah yardımcısı olsun.

    Demek ki, siz de bunlardan evvel eşinizi kaybettiniz. Çok üzüldüm. Acılarınızı paylaşırım. Allah rahmet eylesin, sizlerin canı sağolsun. Allah makamını cennet eylesin. Allah sizlere sabr-ı cemil ihsan eylesin.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Sizlere de başsağlığı diliyorum. Teyzenizin oğluna Allah'tan rahmet, ailesine ve yakınlarına sabırlar diliyorum.
      Hastanıza da acil şifalar; Allah yardımcısı olsun.
      Allah sizlere de, bizlere de sabır ihsan eylesin. Selamlar, saygılar, sevgiler...

      Sil
  5. Başınız sağ olsun Sabahattin Bey. Benim de size naçizane tavsiyem, yazmak size iyi geliyorsa devam etmeniz yönünde olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. İnşallah oyalanmak için de olsa yazmaya çalışacağım.
      Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  6. Başınız sağ olsun Sabahattin Bey. Esinize rahmet, size de sabırlar diliyorum. Yazmaya devam edin lütfen, her gün yeni umut ne de olsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim.
      İnşallah yazmaya çalışacağım.
      Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  7. Uzun zamandır yazmıyordunuz. Şimdi öğrendik. Allah rahmet eylesin.Hayat zor bir sınav gerçekten. Sabrımız, dayanma gücümüz sevdiklerimizin kaybıyla, acısıyla sınanıyor, ölçülüyor adeta.
    Ne mutlu size ki, eşinizle mutlu bir beraberliğiniz olmuş. O'nu üzmemiş, siz de üzülmemişsiniz.
    Nurhayat Hanım sizi hep yazmaya teşvik etmiş. Sanırım şimdi de yazmaya devam etmenizi isterdi. Hatta belki de yarım kalan kitaplarınızı bastırmanızı düşünürdü.
    İlk 6 ay acıların en yoğun yaşandığı dönem.Başsağlığı ve sabır diliyorum. O'nun anılarını yaşatmak en büyük görev sanırım.
    Nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun.
      Tavsiyelerinize uymaya çalışacağım.
      Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  8. Başınız sağ olsun... Acınızı derinden paylaşıyorum. Eşiniz ve siz birlikte çok değerli, çok güzel bir yaşam paylaştınız. Elbette hepimiz aynı yolun yolcusuyuz... Bunu hiç unutmamalı, ben hiç unutmamaya çalışıyorum daha doğrusu. Mekanı cennet olsun ki ben öyle olduğuna inanıyorum. Yüzü, bakışları, gülüşü tertemiz yüreğini zaten ortaya koyuyordu sevgili eşinizin... Size sabır diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  9. "DAMLA" sayfanızda okuduğum üzücü haber karşısında acılarınızı paylaşmaya çalıştığım gibi size sabır güç kuvvet, eşinize de Allah rahmet eylesin sayın hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Ayrıca her iki blogda da yazmanız memnuniyet verici bir incelik. Allah sizleri de memnun etsin.
      Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  10. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    Ölüm gerçekten hem çok acı, hem de bir derstir. Aynı zamanda hayatta kalanların da bir imtihanıdır. Ama ne yapalım ki, emir Büyük Yerden gelmiştir. Her nefis ölümü tadacaktır. Ne ölmek isteyen ölebilir, ne yaşamak isteyen yaşayabilir, vadesi gelen ölür. Sayılı verilen nefesler bir gün bitecek ve ölüm denilen gerçek ile karşı karşıya geleceğiz. Cenab-ı Allah, hiç bir kulunu ele ayağa düşürmesin, oğlum kzım dedirmesin, azıcık ağrı, asan-ı ölüm nasip eylesin. Arkadaşım şu anda sol tarafı felç ve ele ayağa düştü. Ona da zor, bakana da zor. Allah hiç bir kulunu çaresiz bırakmasın.

    Sayın hocam, her şeyin çaresi var da bir ölümün çaresi yok derler. Çok doğru söylerler. Bakın ölüme karşı koyabiliyor muyuz? Asla, kimsenin ona gücü yetmiyor. Allah eşinize rahmetiyle muamele eylesin, taksiratını affetsin, makamını cennet eylesin, Sur'a üfleninceye kadar rahat bir şekilde Berzah aleminde uyumaya devam etsin inşAllah.

    Sayın hocam sizlerin de acılarınızı hafifletsin, sabr-ı cemil ihsan eylesin. Çocuklarınız her ne kadar yetişkin de olsalar, ana ve babaya her zaman muhtaçtırlar. Artık siz hem kendiniz, hem de çocuklarınız için ayakta kalmak zorundasınız. Onlara hem baba, hem de ana olmak durumdasınız.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Başsağlığı vermeniz, ölüm gerçeği konusunda aydınlatıcı fikirler vermeniz; moral vermeniz ve tavsiyeleriniz için çok memnun oldum. İnşallah tavsiyeleriniz doğrultusunda yaşamaya çalışacağım.
      Memnuniyetimi belirtirken Allahtan sağlıklı hayırlı uzun ömürler dilerim. Selamlar, saygılar, sevgiler...

      Sil