24 Kasım 2015 Salı

Öğretmenler Günü Kutlu Olsun


          Ah!... Köy Enstitülerim ah ah... Köy Enstitülerini kapattıranlara ne diyeyim...

          Vah!... İlköğretmen Okullarım vah vah... İlköğretmen Okullarının kapattıranlara ne diyeyim...

         Ah!... Eğitim Enstitülerim ah ah... Eğitim Enstitülerini kapattıranlara ne diyeyim...

          Vah!... Yüksek Öğretmen Okullarım vah vah... Yüksek Öğretmen Okullarını kapattıranlara ne diyeyim...

         Ah ile vah ile ömür geçirme zamanı değil... Üzülme, beddua etme zamanı da değil...
Hatta külâhımızı önümüze koyup düşünme zamanı da değil.

          İcraat zamanıdır, icraat...

          Zaman geçirmeden icraat, iş işten geçmeden icraat... Açık deyişle;

  • Öğretmenlerin özlük sorunlarının düzeltmek,
  • Öğretmenliğin canına okuyacak torpilli atamalara ve ayrımcılığa derhal son vermek,
  • Kurutulan öğretmen kaynaklarına benzer, onlardan daha güçlü, daha gür öğretmen kaynağı kurmak ... 


          Dünyada benzerleri nadir görülen öğretmen kaynaklarından yetişenler birer birer gittiler. Hepsine Allah rahmet etsin. Biz kalanlar boynu bükük kaldık. Milli eğitimimizin içine düştüğü manzara içimizi kararttı, milletimizin hali umutlarımızı sararttı.

         Sararıp solmuş, içi kararmış biri olarak bir şeyler söylemeye hakkımız var mı. Zamanında gözlerimizi karartsaydık, sözlerimizi esirgemeseydik. Grev hakkını almaya cesaret edebilseydik böyle mi olurdu?

          Şimdilerde de ancak kendi kendimize konuşuyoruz, kendimize dövünüyoruz. Buna söylesem, şuna söylesem, ona söylesem demezler miydi ki öğretmen kaynaklarını kurutanları, demokratik, sosyal, laik cumhuriyetin canına okumaya çalışanları siz yetiştirmediniz mi?

          Nerede yanlışlık yaptık? Kişisel menfaatlerini, ikballerini emperyalistlerin yüzyıllardır devam edegelen emelleriyle, bilerek veya bilmeyerek birleştirenleri nasıl gözden kaçırdık. Bunlar gözlerimize baka baka bizleri kutsal kavramları alet ederek nasıl kandırdılar?

          Ahlanmak, vahlanmak zamanı değil dedikten sonra böylesine yakınmam boşuna.

          Yakınmak yerine, 24 Kasım Öğretmenler Günü vesilesiyle meslektaşlarımıza bir mektup yazsam diyorum. Diyorum, ama bir taraftan da düşünüyorum ki mektuplar da tarihe karıştı. Sosyal medyadan birkaç mesaj, göstermelik tören mören, bol bol nutuklarla geçiştirilen öğretmenler günü...
Vaz geçtim mektup yazmaktan. Her yazı mektup sayılır derler ya...

           Mektup yazmış olsaydım üç beş kelâmdan sonra Öğretmen Andını yazar ve derdim ki Öğretmen Marşını ve Öğretmen Andını, hiç bir kelimesini değiştirmeden içten söyleyiniz. En önemlisi de Andımıza sadık kalınız. Andlarına sadık kalmayanlar, çok çok kötü örnek olmak bir yana toplumumuzu uçuruma sürüklerler...

          Toplumumuz çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkmaya layıktır. Toplumumuzu çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkartacak kuşakları öğretmenlerimiz yetiştirecektir. 
         
        Öğretmenler gününü candan kutlarım...

         Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli


Öğretmen Andı


Türkiye Cumhuriyeti anayasasına, 
Atatürk inkılâp ve ilkelerine, 
anayasada ifadesini bulan Türk milliyetçiliğine 
sadakatle bağlı kalacağıma;

Türkiye Cumhuriyeti kanunlarını 
tarafsız ve eşitlik ilkelerine bağlı kalarak uygulayacağıma;

Türk milletinin 
millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyip, koruyup, 
bunları geliştirmek için çalışacağıma;

İnsan haklarına ve anayasanın temel ilkelerine dayanan millî, 
demokratik, lâik bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı 
görev ve sorumluluklarımı bilerek, bunları davranış halinde göstereceğime 
namusum ve şerefim üzerine yemin ederim.


ÖĞRETMEN MARŞI

Alnımızda bilgilerden bir çelenk,
Nura doğru can atan Türk genciyiz.
Yer yüzünde yoktur, olmaz Türk'e denk;
Korku bilmez soyumuz.

Şanlı yurdum, her bucağın şanla dolsun;
Yurdum seni yüceltmeye antlar olsun.


Candan açtık cehle karşı bir savaş,
Ey bu yolda ant içen genç arkadaş!
Öğren, öğret hakkı halka, gürle coş;
Durma durma koş.

Şanlı yurdum, her bucağın şanla dolsun;
Yurdum seni yüceltmeye antlar olsun

İsmail Hikmet ERTAYLAN

******** 

TÜM ÖĞRETMENLERİMİN; 
HALEN GÖREVDE OLAN VEYA OLMAYAN TÜM ÖĞRETMENLERİN 
ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLAR 
MUTLU GÜNLER VE ÜSTÜN BAŞARILAR DİLERİM.
VEFAT EDENLERE DE ALLAH'TAN RAHMET DİLERİM.
SABAHATTİN GENCAL
********

Şair, yazar, edebiyatçı ve eğitimci olan değerli öğretmenim ( 1964'te Bursa Eğitim Enstitüsünde Edebiyat öğretmenim) Mehmet Aydın Bey'in Öğretmen Andı başlıklı şiirini benim duygularımla, benim düşüncelerimle okumanız dileğiyle...

ÖĞRETMENİN ANDI
Ahdettim, yemin ettim dönmeyeceğim geri; Gidiyorum yurdumun çok uzak diyarına. Cehalet cinlerinin cirit oynayan yeri; Şimdi beni bekliyor, bakıyor yollarıma. Varacağım köyüme ziyamı saçmak için; Bıkmadan, usanmadan bilgiyi yayacağım. "Başı boş dolaşmalar, bu işsizlikler niçin, Niçin çalışmıyoruz?" diye anlatacağım. Okulumu açarak talebelerim ile; Bol irfan vereceğim, ilme susamışlara. Ama yılmayacağım, dökülsem de n'olacak? Yılmazlardan ide var, bu yurt için başımda. Bilgiyi kafalara perçinleyebilirsem; Gelecek günlerimi mutlu görebilirim. Yurdun evlâtlarını tüm okumuş görürsem, İşte ruhum, o zaman rahat ölebilirim... Mehmet AYDIN http://www.siirparki.com/ogre48.html

4 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Öğretmenim.

    Malum bu gün 24 Kasım Öğretmenler Günü'dür. Ben de sizin bloğunuz nezdinde başta siz olmak üzere tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü'nü kutlarım. Öğretmenlerimiz ve öğretmenlik mesleği her türlü takdirin üzerindedir. Öğretmenlerimiz için ne desek, ne yapsak azdır.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Merhaba Sabahattin Bey, Öğretmenler Günü'nüzü kutlar en derin saygılarımı sunarım. Emeğinize gönlünüze sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
      Ben de Öğretmenler Gününüzü kutlar hayırlı, sağlıklı, mutlu ve başarılı günler dilerim. Saygılarımla...

      Sil