28 Eylül 2014 Pazar

Yaşlandım

Sabahattin Gencal
         İnsan, ister istemez yaşlanır. Yaşlanmak, kabul edilmesi zor olsa da herkes için kaçınılmazdır. Ben bugünlerde yaşlandım sen de, Allah ömürler versin yarınlarda yaşlanacaksın. Derler ya aslında önemli olan yaşlanmak değil iyi yaşlanmaktır; yani moralin ve yaşam kalitesinin bozulmamasıdır.
        Doğrusu benim moralim bozuldu. Bu moral bozukluğu ile yazıyorum.

        Rahatsızlık yaşlanmak değildir. Küçüklükten beri birçok rahatsızlıklar, operasyonlar geçirdik; ama aklımıza yaşlanmak gelmedi. Geçenlerde rahatsızlıklarım arttı birkaç doktora, bu arada unutkanlık şikâyeti için nörolojiye gittim. Nöroloji doktoru beyin MR çektirdi. Sonra MR’ı değerlendirmek için beni beyin cerrahine yönlendirdi. Beyin cerrahi :

        “Hiç endişe edilecek bir şey yok. Senin yaştakilerde bu gayet normaldir.” dedi. Siz olsanız üzülür müsünüz, sevinir misiniz bilmem; ama ben üzüldüm. Demek ki doktor beni yaşlı görüyor. İnanın katarak ameliyatı, reflü, varis hatta cilt kanseri bu söz kadar koymadı bana. Gözlerim nemlendi, bir şey söyleyemez oldum. Allah korusun kötü sonuç da olabilirdi. Allah’a hamd olsun.

        Kimilerinin aklından geçiyordur:  “Başkalarının gördüğü yaşta değil, hissettiğiniz yaştasınız.”diye; ama başkaları dediğimiz doktor olunca. (Aklıma  Doktordan daha iyi mi bileceksin” başlıklı fıkra geldi.)  

        Sonuç olarak mademki bu konuyu kafaya takdim, yaşlandım ya da yaşlanıyorum demektir.

        Bu arada şunu da ekleyeyim aslında ihtiyarlıktan söz ediyoruz. Öyle ya yaşlanmak bebeklikten başlıyor. Her yıl doğum günleri yapılmıyor mu?

        Yaşlanmanın birçok boyutu var? Vücudun hangi organı ne zaman yaşlanıyor? Cilt, göz, kulak, kol, bacak…vb. bu konulara girmeyelim.

        Bu konulara girmeyeceksek bu yazıyı niçin yazıyoruz?

        Ben internette birçok blogda yazdım. (diğer bloglarımın listesi aşağıdadır) Bu yazılarımın hiç birinde yaşı sorun olarak ele almadım. Irk, din, dil, cinsiyet ayrımı yapmadığım gibi yaş ayrımı da yapmadım. Yine yapacak değilim. Ama ne var ki içinde bulunduğumuz psikoloji dolayısıyla ister istemez böyle bir ayrıma gidebiliriz ki okuyucu da bunu bilsin istedim.

        Yanlış anlaşılmaması için bir kere daha belirteyim; “Yalnız yaşlılara hitap edeceğim.” demiyorum, yaşlılar belki de bu yazımı hiç okumayacaklardır. Onlar gazetelerin bulmacalarını çözmekle meşgul olacaklardır.  

        Akla şu soru gelebilir: Diğer bloglarda birçok okuyucusu olan bir kişi niye başka bir blog açar?  Okuyuculara dürüst davranmak gerek, içtenlikle her şeyi anlatmak gerek. Eski okuyucularıma hayal kırıklı yaratmak istemedim.

       “Yaşlı Adam” blogunu 72. Takvim yaşıma girdiğim 28. Eylül’de hayırlı, uğurlu olması dileğiyle açıyorum. (1943’te doğdum)

        Hedef kütle, uzunluk kısalık, kompozisyon kuralları gibi biçimsel ilkelerimiz olmayacaktır; ama “Her şey insan için” amacını gözetme çabası içinde olacağız. İnsan yaşlı olsa bile, oyalanırken bile böyle bir çaba içinde olamaz mı?

        “yaşlı adam” blogunda yazarken ben oyalanıyorum. Allah ömür verir de gelecekte bu yazılarımı tekrar okursam ihtimal yine oyalanırım.
        Saygı ve sevgilerimle...

        Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli, 28. 09. 2014

 Not:

Sabahattin Gencal'dan yaşlılara öğütler:
(Tıklamayı unutmayın)



16 yorum:

  1. yeni blogunuz hayırlı olsun,engin tecrübelerinizden yararlanmayı isterim..takipteyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok teşekkür ederim. Herkesin değişik alanlarda tecrübesi var. Benim blog çalışmalarında fazla tecrübem olmamasına rağmen böylesine iltifat etmenize memnun oldum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Unutkanlık hepimizde var, 18 lik gençlerde de, 30'lu yaşlarda da, üzülmeyin, dert etmeyin, bol bol ceviz ve yeşillik (marul, kıvırcık) yiyin. Unutkanlığa birebir ama herkes unutkan olmuş zaten:) yeni siteniz tekrar hayırlı, uğurlu olsun, yeni yaşınız da kutlu olsun. İnsan hissettiği yaştadır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim. Düşüncenize katılıyorum: "İnsan hissettiği yaştadır."
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  3. Sabahattin bey, yaslandim desenizde ben zaten inanmam zira devamli ureten bir insansiniz bu sizi her daim genc tutuyor. Allah size uzun omurler saglikli bir hayat versin ki bizlerde bu nur yuzlu insanin yazilarini her daim takip edelim. Yeni blogunuz, yeni yasiniz hayirli olsun. Saygilarimla efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Dualarınız için de memnun oldum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  4. Sabahattin Bey,
    Geçen sene çok telaşlı bir dönemimde sizin veda ettiğinizi fark edememişim anlaşılan. Benim gibi sizin de blogdan biraz uzaklaştığınızı düşünmüştüm.
    Yeniden dönmeniz çok güzel. Yeni blogunuz ve yeni yaşınız hayırlı uğurlu olsun.

    Hep güzelllikler paylaşmak dileği ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Zaman zaman yazmaya çalışacağım.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  5. Yine yeniden merhaba,nice yeni yaşlara.. yeni bloğunuzda birlikte olma dileği ile Saygılarımı sunarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve iyi dileğiniz için teşekkür ederim.
      hayırlı günler dileğiyle...

      Sil
  6. Yeni yaşınızı sağlıklı ve mutlu olarak yaşamanızı dilerim, doğum gününüz kutlu olsun hocam :))
    Yeni blogunuz hayırlı olsun yazılarınız çok beğeniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz, iyi dileğiniz ve iltifatınız için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle...

      Sil
  7. Yazdıklarınızı hem iyimser hem karamsar gibi gördüm..Karamsar olmayın.Mümkünse eğer sosyalleşmeye çalışın. Yani,başkalarının sorunlarına çare bulmaya çalışın Ülke sorunlarınada eğilin. İnanın yaşlılığın ne olduğu belkide aklınıza bile gelmeyecektir.. Tabii mükünse bunları yapın,değilse kendinizi pek sıkmayın..Ayrıca yeni blogunuz ve doğum gününüz de kutlu olsun.Saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Görüşlerinize tamamen katılıyorum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  8. Hayırlı Bayramlar, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bilmukabele bayramınızı tebrik ederken sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

      Sil